saturday

Hemma efter en mycket bra dag.
Trots att jag fortfarande var lite febrig idag när jag vaknade och var blek som en jag vet inte vad, så hade jag hela dagen fullspäckad. Började den med att ägna 1h (ganska mycket för mig, brukar ta15-20min) sminkning bara för att dölja hur mörk jag var kring ögonen och fejka fram lite färg i ansiktet. Inte för att det är svårt i vanliga fall, men alltså ni förstår inte hur blek jag var (eller är. tog bort sminket nyss och fick typ en chock, no kidding. hemsk syn.) Tänkte säga att jag såg helt sjuk ut, men så kom jag på att det låg lite sanning i det. Men i alla fall, efter att jag sminkat mig så åkte vi till mormor och morfar, där det var kalas. Mat och fika i stora mängder, åkte därifrån några kilo tyngre (I wish, kan typ inte gå upp i vikt).
 
Väl hemma hann jag inte mer gå än innan för dörren innan Charlotte knackade på. Vi snackade ikapp det jag missat när jag legat hemma i 1 skolvecka. Babblade i ca 40 min innan vi drog vidare till Moa. Där lagade vi mat och hade en äkta tjejkväll. Snackade om allt från killar till Politik. Väldigt bra och kloka tjejer det där. En välbehövlig kväll.
 
Kom hem för inte allt för länge sen. Har hunnit tvätta bort mitt smink och lagt mig i sängen med datorn på magen. Det är först nu jag känner hur inte frisk jag är, haha... Har haft för kul under denna dagen för att verkligen kunnat känna efter. Först släktkalas hos mormor och morfar, där vi inte varit samlade hela släkten på den sidan på ungefär 8 år. Så jag njöt. Och att sen få hänga med kompisar efter 1 vecka utan något socialt umgänge. Ae, för bra alltså (alltså nej, jag underskattar aldrig saker haha, tar vara av allt till max) (har jag ens något inlägg i min blogg där jag inte flikar in saker i paranteser? Hm tror inte det)
 
Godnatt!
 
 
 
Vardag | |
Upp